We must explain to you how all seds this mistakens idea off denouncing pleasures and praising pain was born and I will give you a completed accounts off the system and expound.
Vážska cyklodopravná trasa sa plánuje viesť od jeho sútoku s Dunajom až po prameň Čierneho Váhu územím Nitrianskeho, Trnavského, Trenčianskeho a Žilinského samosprávneho kraja. Projekt rieši spracovanie dokumentácie na stavebné povolenie úsekov tejto cyklotrasy.
V súčasnosti chýbajúci úsek cyklodopravnej trasy – hranica ŽSK/TSK – mesto Bytča a Hričovská priehrada – Považský Chlmec sa následne začlení do Vážskej cyklotrasy s pokračovaním smerom na juh do Trenčianskeho kraja a na konci úseku v smere na sever a východ do Žiliny s plánovaným pokračovaním cyklotrasy zo Strečna do Vrútok.
Navrhovaná cyklistická komunikácia svojim charakterom podporí zníženie podielu motorovej dopravy na celkovej kapacite prepravnej práce. Výrazne prispeje k zvýšeniu bezpečnosti v cyklodoprave. Takisto prispeje k znižovaniu produkcie uhlíkových plynov, je aj aspektom prispievajúcim k boju proti klimatickým zmenám.
Na trase sa uvažuje s umiestením elektrodobíjacích staníc pre elektrobicykle v Žiline pri Budatínskom hrade, v Kotešovej, v Bytči.
Počet osôb, ktoré potenciálne môžu využiť vzniknuté komunikáciu (obyvatelia žijúci v 1 km okruhu) – 102 075. Sú to obyvatelia miest a obcí ležiacich priamo na cyklotrase, alebo v jej tesnej blízkosti (do 1 km). Patria sem mestá Žilina a Bytča a obce Divinka, Horný Hričov, Svederník, Kotešová, Marček, Predmier, Hvozdnica, Maršová – Rašov.
Špecifický cieľ: Zvýšenie počtu žiakov SOŠ na praktickom vyučovaní.
Stavebné úpravy učebňových priestorov spočíva v komplexnej rekonštrukcií historickej budovy školy. Nakoľko bola historická budova bez funkčného využitia a je súčasťou školského komplexu, svojou polohou a vnútornou dispozíciou vyhovovala požiadavkám pre rozšírenie učebňových odborných priestorov.
Pri škole pôsobia dve centrá odborného vzdelávania a prípravy (pre drevárstvo a v lesníctve). Prostredníctvom modernizácie SOŠ lesníckej a drevárskej Liptovský Hrádok.
Špecifickým cieľom projektu je vytvoriť vhodné priestorové podmienky pre zriadenie zariadenia sociálnej služby, domova na polceste.
Cieľom projektu je vytvoriť podmienky na sociálne začlenenie fyzických osôb v nepriaznivej sociálnej situácii, prostredníctvom sociálnej služby krízovej intervencie, domova na polceste. Uvedeným podporíme prechod poskytovania sociálnych služieb na komunitnú formu vzhľadom na to, že sociálnu službu krízovej intervencie budú v značnej miere využívať práve klienti zo zariadení inštitucionálnej starostlivosti.
Jedná sa o typ sociálnej služby, ktorá je poskytovaná na určitý čas fyzickej osobe v nepriaznivej sociálnej situácii, ktorá nemá zabezpečené ubytovanie po skončení poskytovania sociálnej služby v inom zariadení, po skončení náhradnej starostlivosti alebo po skončení ochrannej výchovy. Sociálna služba bude situovaná v Bytčici, mestskej časti mesta Žilina s kapacitou 12 osôb.
Cieľom projektu je zlepšiť dostupnosť k infraštruktúre TEN-T a cestám I. triedy v regióne Horné Považie a Orava.
Špecifickým cieľom projektu je rekonštruovať a modernizovať cestu II/583 za účelom zlepšenia dostupnosti k sieti TEN-T a cestám I. triedy v regióne Horné Považie a Orava.
Realizáciou projektu dôjde k zvýšeniu plynulosti dopravy, zvýšeniu bezpečnosti účastníkov cestnej premávky. Cesta II. triedy 583 je dlhá 44,645 km. Začína sa v Žiline a končí v Párnici okres Dolný Kubín. Rekonštruovať a zmodernizovať cestu II/583 je potrebné z dôvodu odstránenia identifikovaných problémov, potreby zvýšenia plynulosti dopravy, zvýšenia bezpečnosti účastníkov cestnej premávky. V rámci realizácie projektu budú zrekonštruované cesty II. triedy s dĺžkou 6,507 km.
Špecifický cieľ projektu: Minimalizácia dopadov krízovej situácie v KNsP Čadca v súvislosti so šírením pandémie COVID-19
Kysucká nemocnica s poliklinikou Čadca je všeobecnou nemocnicou v zriaďovateľskej pôsobnosti Žilinského samosprávneho kraja, ktorá poskytuje komplexnú zdravotnú starostlivosť v regióne Kysúc. Rovnako ako celý svet, aj Slovensko zasiahla v marci 2020 celosvetová pandémia vyvolaná vírusom SARS-CoV-2.
V čase vypuknutia pandémie sa museli v nemocnici vytvoriť dostatočné kapacity a nastaviť prácu zdravotníkov tak, aby sa mohli vytvoriť podmienky pre adekvátnu starostlivosť pacientom jednak pri ich testovaní, či už pri samotnej liečbe pacientov pozitívnych na COVID-19.
V neposlednom rade je dôležité zabezpečiť aj ochranu zdravia zamestnancov a pracovníkov nemocnice. Projekt je zameraný práve na zabezpečenie podmienok pre znižovanie dopadov pandémie COVID-19 a podporu opatrení na skrátenie času reakcie pri enormnom náraste ochorenia v nemocnici.
Špecifický cieľ: Zvýšenie počtu žiakov SOŠ na praktickom vyučovaní.
Cieľom predloženého projektu je vytvoriť podmienky na zvýšenie počtu žiakov Strednej odbornej školy elektrotechnickej Žilina na praktickom vyučovaní. Realizáciou aktivít projektu sa vytvoria podmienky na skvalitnenie odbornej prípravy žiakov, čo prispeje k zvýšeniu počtu žiakov na praktickom vyučovaní.
Žilinský samosprávny kraj, ako zriaďovateľ školy, v snahe reagovať na aktuálne požiadavky trhu práce v rámci predkladaného projektu, zrealizuje prostredníctvom predloženého projektu významné investície do objektu školy, kde vzniknú nové odborné a jazykové učebne s príslušným technickým a hygienickým zázemím.
Tieto učebne budú využívať na štúdium žiaci študujúci v rámci skupiny odborov 26 – Elektrotechnika. Učebne budú vytvorené formou nadstavby existujúcej prístavby JUH, prístavby novej časti – prístavba SEVER a stavebných úprav hlavnej školskej budovy.
Stavebné práce povedú aj k odstráneniu jestvujúcich bariér v zmysle uplatnenia princípov univerzálneho navrhovania. Všetky učebne budú vybavené materiálno – technickým vybavením v zmysle zabezpečenia ich plnej využiteľnosti pre potreby odborného vzdelávania v škole. V rámci projektu sa bude riešiť aj aktivita zameraná na zvýšenie energetickej hospodárnosti budov.
Cieľom projektu je zvýšenie atraktivity a prepravnej kapacity cyklistickej dopravy v ŽSK prostredníctvom vybudovania úseku cyklotrasy, ktorý je súčasťou Vážskej cyklodopravnej trasy.
Výsledkom projektu je 8,3982 km nových úsekov cyklistických komunikácii. Realizácia projektu je v okresoch Bytča a Žilina na území Žilinského samosprávneho kraja.
Základným účelom Vážskej cyklotrasy je vybudovanie samostatnej cyklistickej komunikácie, ktorá bude v čo najväčšej miere segregovaná od motorovej dopravy. Vážska cyklotrasa má za cieľ prepojenie Trnavského, Trenčianskeho a Žilinského kraja, zároveň prinesie možnosť prepojenia významných zamestnávateľov v krajoch s ťažiskami osídlenia.
Vážska cyklotrasa prinesie možnosť významnej alternatívy k motorovej doprave. Dopravno-obslužné cyklotrasy v Žilinskom samosprávnom kraji ale aj na celom území SR existujú najčastejšie v nespojitej štruktúre na území veľkých miest, v ich spádovom území sú tvorené a značené predovšetkým ako trasy cykloturistické. Úsek cyklotrasy, ktorý je predmetom projektu začína v obci Kotešová a končí napojením na v súčasnosti realizovaný úsek Vážskej cyklotrasy medzi hradmi Budatín a Strečno.
Projekt je zameraný na aktivity na zvýšenie energetickej hospodárnosti, čo sa prejaví ročnou úsporou na spotrebe energií vo výške 54,9 %.
Zateplenie budovy, úprava strešného plášťa, výmena fasádnych okien a dverí bude mať pozitívny prínos z hľadiska zníženia energetickej náročnosti budovy.
Realizáciou aktivity projektu sa dosiahne zníženie prevádzkových nákladov na energie. Prínosy projektu sa môžu zhrnúť do nasledovných bodov:
– zateplenie budovy,
– úprava strešného plášťa,
– výmena časti otvorových konštrukcií,
– ročná úspora energií na úrovni 54,9%,
– zníženie energetickej náročnosti budovy,
– zníženie prevádzkových nákladov na energie,
– merná úspora emisií na m2 podlahovej plochy na úrovni 0,0127894 (tCO2/rok)/m².
Hlavnou aktivitou projektu je vypracovanie energetických auditu pre budovy vo vlastníctve Žilinského samosprávneho kraja so strategickým významom, prostredníctvom ktorých kraj poskytuje služby v oblasti sociálnej opatery a inklúzie, vzdelávania, športu, kultúry a dopravy.
Realizáciou projektu Žilinský samosprávny kraj („ŽSK“) získa výstupy o aktuálnom stave a charakteristike spotreby energie potrebných na identifikáciu a návrh nákladovo efektívnych možností úspor energie v strategických budovách. Prostredníctvom navrhovaných opatrení získaných z vykonaného auditu, projekt prispeje k ochrane a zvýšeniu kvality životného prostredia.
Európska únia pokladá za najväčší potenciál úspor energie práve obnovu budov čím sa znižujú emisie skleníkových plynov, čo priaznivo ovplyvňuje priebeh klimatických zmien. Projektom sa vytvoria predpoklady pre zvyšovanie účinnosti využitia energetických zdrojov a čiastočne aj zvýšenia podielu využívania obnoviteľných zdrojov energie pri prevádzke budov. Návrhom opatrení na úsporu energie, najmä modernizáciou technických zariadení budov, sa identifikujú možnosti využívania energetických služieb pri prevádzke budov.
Vyčíslenie potenciálu možných úspor energie uľahčí strategické rozhodovanie o zdrojoch financovania obnovy uvedených budov